Devotionals-door-en-voor-vrouwen

Devotionals door en voor vrouwen: Juichen van blijdschap!

Blijdschap is een eigenschap die elke christen zou moeten kenmerken. Toch is het niet altijd even makkelijk om blij te zijn. Ook als vrouw zijn er veel dingen waarmee je te maken hebt. Lees hier hoe Godelief Maasbach haar blijdschap heeft kunnen behouden in een moeilijke tijd in haar leven.

Ik heb zelf niet het karakter van uitbundigheid. Ik heb niet een harde stem of luide, aanstekelijke lach. Maar dat betekent niet dat ik niet het gevoel van grote blijdschap ken. Een hart dat juicht van blijdschap zoals Psalm 33 zegt:

‘Ja, ons hele hart juicht van vreugde en wij vertrouwen alleen op Hem.’ – Psalm 33:21

Ken je het verhaal van de bloedvloeiende vrouw in Marcus 5? Na de geboorte van drie gezonde zonen was ik als die vrouw. Twee tot drie weken per maand vloeide ik. Ik ben een paar keer door de huisarts doorverwezen omdat het te erg was. Maar na de onderzoeken in het ziekenhuis werd ik altijd weer naar huis gestuurd, omdat ze op dat moment niets konden vinden of doen. Voor verdere onderzoeken had ik geen vrede in mijn hart en elke keer gaf God na een dieptepunt het gevoel van overwinning, rust en vrede.

Mama’s mogen en kunnen niet ziek zijn, maar deze situatie maakte me vaak lichamelijk zwak. En juist in die zwakke en moeilijke tijden leerde ik dat ik alleen op Hem moest vertrouwen. Ik weet dat ik er niet doorheen was gekomen zonder de kracht van de Here. We baden elke dag voor genezing en legden mijn situatie dan weer opnieuw in de handen van God. En ik kan ook zeggen dat ik door genade elke dag de blijdschap van de Here voelde.

Alleen al kijken naar mijn gezinnetje bracht een blij gevoel in mij. Sommige momenten was het moeilijker dan andere, maar opgeven was geen optie. Als er in de gemeente een oproep voor genezing was, dan stond ik altijd vooraan. En ik wachtte op het moment dat God het wonder zou doen. En of God het wonder zou doen of niet, Hij is altijd goed.

Ik kan me niet herinneren dat er één moment was waarop God het wonder deed. Maar op een moment besefte ik dat het vloeien was gestopt en dat ik al maanden een normale cyclus had. De Here had mijn ziekte genezen. Ik was helemaal gezond. Wat een blijdschap kwam er over mij. Ik voelde de blijdschap borrelen in mijn ziel. Ik kan het niet anders beschrijven. De blijdschap overstroomde mij en woorden schieten tekort om God te danken voor mijn wonder.

Ik weet niet of jij op een wonder wacht. Maar geef niet op. Het wachten op mijn wonder heeft twintig jaar geduurd. Maar God heeft mij geen dag alleen gelaten. En Hij laat jou ook niet alleen. Elke dag dat jij op jouw wonder wacht, is Hij met je. Ook al zit je in de ‘wachtkamer’ voor jouw wonder. Hij kan en wil jou op dit moment vullen met een blijdschap die je niet kunt verklaren. En Hij kan het niet alleen; Hij zal het ook doen.

Lees ook: ‘Het is nooit te laat voor jouw wonder!’

Tags:
Vorig artikel

Nieuw Leven Augustus

Volgend artikel

God houdt van jou!