Devotionals-door-en-voor-vrouwen

Devotionals door en voor vrouwen: Met blijdschap uitzien naar de toekomst

‘Zo zullen al de vrijgekochten van de Here naar Sion huiswaarts kunnen gaan, liederen van eeuwige vreugde zingend. In de stad zullen zorgen en verdriet tot het verleden behoren, alleen vreugde en blijdschap zullen daar heersen.’ – Jesaja 35:10

Bij het kijken van het nieuws (wat ik eerlijk gezegd niet elke dag doe) moet ik er vaak aan denken dat je niet kiest waar je geboren wordt. Ik vind het moeilijk om het nieuws te zien of te horen met al de nood van uit de hele wereld. Ik wil geen struisvogel zijn, maar als je niet uitkijkt kan de last van de problemen van vandaag wel op je vallen.

En ik geloof wel dat God je een gebed op je hart kan geven waar Hij wil dat je echt voor strijd. Maar ik denk niet dat het helpt als wij als christenen allemaal rondlopen met de zorgen van deze wereld en daarin verdrinken. Daar helpen we niemand mee en wij zouden het niet aan kunnen om die grote last te dragen. Wij hebben een blijde boodschap, goed nieuws.

Hoe kunnen wij een ander helpen of bemoedigen en die blijdschap laten zien als we zelf in de put zitten? Ik vind het heel fijn om anderen blij te maken. De Bijbel leert ons hoe we Jezus kunnen laten zien aan anderen en ik doe dat graag door een klein appje te sturen, een kaartje te schrijven, een bloemetje of een klein cadeautje te geven.

We hoeven niet alleen iemand aandacht te geven als ze ziek zijn, in de nood zitten of jarig zijn. Elke dag is een dag om Gods liefde te laten zien. En iedereen kan een bemoediging gebruiken want helaas is er veel zorg en verdriet in deze wereld. Wij kunnen ons moeilijk voorstellen dat we straks op een plaats zullen zijn waar nooit meer ziekte, zorg, rouw, pijn, verdriet, angst of vrees zal zijn.

Toen mijn jongste zoon Andrew 3 jaar was had hij zo’n geweldig beeld van de hemel dat hij bijna elke dag bad of hij naar de hemel kon gaan. Hij had echt het verlangen om in de hemel te zijn. Die meest geweldige en prachtige plaats die er bestaat. Jaren bad hij dat totdat hij besefte dat naar de hemel gaan betekende de aarde verlaten. Hij weet namelijk dat God eerst nog een werk voor hem heeft wat hij hier moet doen.

Het is goed om uit te zien naar de eeuwigheid met Jezus. Het is ook Gods verlangen om samen met ons te zijn. Wat een heerlijk gevoel geeft dat. Het is een geweldige toekomst die ons te wachten staat en ik zie er met blijdschap naar uit.

Liefs, Godelief

Tags: