Ben-je-geschikt1

POINT: Ben jij geschikt? DEEL 1

Een van de grootste problemen vandaag is om bekwame en toegewijde christenwerkers te vinden om uit te zenden. God zoekt naar talentvolle jongens en meisjes, die de verantwoording willen dragen en creatieve initiatieven durven te nemen.

Vandaag hebben we de meest geweldige gelegenheden en open deuren om mee te werken aan het winnen van zielen. Deze geweldige gelegenheden vind je niet ergens ver in de wereld, maar gewoon hier, in dit prachtige zendingswerk van God. Wij zoeken door God geroepen en gezalfde, bekwame vakmensen, die zichzelf helemaal aan God hebben gegeven en willen geven.

Ik durf te zeggen: God zoekt ze! Jezus had ditzelfde probleem. Hij zegt:

‘Vraag God meer arbeiders te sturen om de oogst binnen te halen. Want er moet veel geoogst worden, maar er zijn te weinig arbeiders.’ – Lucas 10:2

Ons voorbeeld
We lezen over het succes van de eerste gemeente in het boek Handelingen. Het boek Handelingen is het absolute en hoogste voorbeeld voor ons hoe de Kerk vandaag moet zijn. Blijf weg van die geweldige praters, die het zo mooi kunnen zeggen, maar je weghalen van het voorbeeld van hoe de Kerk moet zijn, zoals door God gegeven in het boek Handelingen.

Dit is het voorbeeld hoe jij en ik moeten leven. Deze betweters, die heel geestelijk klinken, hebben een vorm van heiligheid. Maar ze hebben de kracht van het evangelie niet. Nee, ze brengen ‘de dood in de pot’. (Lees het verhaal in 2 Koningen 4:38-41, waar iedereen ziek werd van vergiftigd eten.)

Deze mensen geven de christenen ook verkeerd voedsel (een andere leer dan die van Jezus, hoewel ze wel de naam van Jezus gebruiken). En je ziet dat deze christenen na het eten van dit gif afgeleid zijn van de waarheid en geestelijk sterven. Er komt niets meer terecht van het plan dat God voor hen heeft voorbereid.

3 sleutels
Dit zijn 3 sleutels die je vindt in het boek Handelingen die het verschil maken tussen de gemeente in de Bijbel en de evangelische kerk van vandaag:

  1. Zij predikten het Woord van God;
  2. Zij waren gevuld met en gezalfd door de Heilige Geest;
  3. Zij kenden de autoriteit van de naam van Jezus en gebruikten die.

Zij gaven Gods Woord de juiste plaats in hun leven en bediening. Zij waren helemaal afhankelijk van de Heilige Geest en gaven zich helemaal aan Hem over. Zij hadden autoriteit door de naam van Jezus en spraken op zo’n manier dat de Romeinen bang voor hen waren.

Lauwheid
Er is een invasie in de kerk gekomen van lauwheid. Niet heet, niet koud, maar lauw. En dit is niet iets goeds. Nee, het is iets verschrikkelijks. Als je lauw bent, geef je je gemakkelijk over aan de omstandigheden. Je legt je erbij neer dat alles is zoals het is. Wat zou jij eraan kunnen doen? Ja, wat zou jij eraan kunnen veranderen?

Ben je bang om dat pure, rauwe en echte geloof te hebben? Dat is wel een uitdaging, hè? Gaan staan, praten en handelen zoals ze dat deden in het boek Handelingen! WOW!! Wat zou er dan gebeuren?! Terwijl bekwame en geschikte mensen aan de zijlijn staan, shockeren gewone, simpele jongens en meisjes de wereld. Dit komt door de bovennatuurlijke wonderen die God doet als antwoord op hun eenvoudig, maar levend en actief geloof!

Het is fataal voor de Kerk van Jezus Christus als zij niet meer gelooft in Gods wonderen. En wat is hun excuus? Wat is jouw excuus? Ze proberen hun tekort aan de bovennatuurlijke werking van God in hun leven met een excuus te bedekken. Zelfs Bijbelse teksten worden gebruikt om te beweren dat het niet meer voor vandaag zou zijn.

Mensen die geloven in een levende, sprekende en werkende God, worden gezien als fanatiek en radicaal. De boodschap van reinheid en heiligheid wordt weggestopt. Maar het laat een gat achter in de zielen van de mensen. Ze zijn dood vanbinnen en niet levensvatbaar.

Kracht en moed
Het is tijd dat wij weer de straat op gaan met het Woord van God, vol van de Geest, in de naam van Jezus, de Heer en Overwinnaar! De Levende, die was, is en zal zijn! De wereld en ook de christelijke wereld zijn op een beslissend punt gekomen. God heeft honderdduizenden wonderen gedaan; Zijn bestaan en kracht zijn niet te ontkennen.

Alleen een dwaas zegt dat God niet bestaat. God wil jou kracht en moed geven om in deze tijd door jou heen Zijn Koninkrijk met kracht te laten doorbreken! Dat jij licht mag brengen in de duisternis en leven in de dood.

Ben jij geschikt om door God gebruikt te worden? Vind in deze serie de sleutels om door God gebruikt te kunnen worden!

Lees ook: ‘Ben jij geschikt DEEL 2’

Tags: