Inspiratie - Share your story Rick & Kimberley

Share your story: Rick & Kimberley

Rick (32) en Kimberley (29) en hun gezin bezoeken zo’n 4 jaar The Blessing Zwolle. Ze zijn een gelukkig en gezegend gezin.

Rick: ‘Vanaf mijn 12e ging ik met veel plezier met mijn ouders mee naar The Blessing kerk. Toen 17 jaar was, leerde ik mijn vrouw kennen en ben ik mijn eigen leven gaan leiden. Mijn vrouw raakte op jonge leeftijd in verwachting en wij kregen een zoon genaamd Jayden.

Na 3 jaar huwelijk kregen wij te maken met allerlei problemen en zorgen. Het werd van kwaad tot erger, dat het zelfs op een scheiding uitliep. 2 jaar na onze scheiding gaf Kimberley aan dat ze graag naar de kerk wilde. Ik ben toen met haar meegegaan naar The Blessing Zwolle. Sindsdien zijn we niet meer weggegaan. Het is een erg fijne gemeente en voelt als een echte familie.

Sinds wij The Blessing Zwolle bezoeken, ervaarden wij al gauw de zegeningen van de Heer. Ik kreeg een vaste baan als stukadoor. Ook konden wij een auto kopen, wat daarvoor financieel onmogelijk was. En sinds anderhalf jaar hebben wij de grote stap in geloof gedaan om een eigen stukadoorsbedrijf te beginnen. De opdrachten stromen binnen. Wij ervaren blijdschap en zegen in overvloed in ons gezin en in de gemeente.’

Kimberley: ‘Voordat ik God leerde kennen, was ik een verloren ziel. Een vrouw die gescheiden was, verdriet had, verslaafd was, boos en teleurgesteld was in de mens. Ik was geestelijk en lichamelijk zwaar mishandeld, vloeide bloed en had last van angstaanvallen en nachtmerries.

Ook kreeg ik longembolie en had 30 stolsels in beide longen. Door de omstandigheden zag ik het niet meer zitten en greep naar de drank. Ik viel op mijn knieën en zei: ‘Als er een God bestaat, help mij dan, en haal mij alstublieft hieruit!’ Door gospelmuziek te luisteren, werd ik geraakt.

Ik had het verlangen om die zondag naar de kerk te gaan. Iets trok mij naar The Blessing Zwolle, waar onze zoon wel eens met opa en oma was geweest. Vanaf het eerste moment werd ik geraakt. Tijdens de zangdienst begon ik te huilen, want God sprak door de teksten heen.

De boodschap ging over de vrouw die bloed vloeide. Het was duidelijk: dit ging over mij! Ik nam Jezus aan als mijn Redder en Verlosser en Hij genas mij van mijn bloedingen. Ook alle andere ziektes, nachtmerries, verslaving, angstaanvallen, boosheid, teleurstellingen, verdriet en beschadigingen van het verleden heeft God weggenomen.

Daarnaast heeft God ons huwelijk hersteld. Inmiddels zijn we weer getrouwd en gelukkiger dan ooit tevoren. Ook zeiden de artsen dat ik geen kinderen meer kon krijgen. In 2017 is onze jongste zoon Matthew James gezond en wel geboren. Alles wat de boze heeft gestolen, heeft God weer teruggeven in overvloed! Wij danken God voor alles wat Hij in ons gezin gedaan heeft en doet. Wat bij mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God!’

Tags:
Vorig artikel

De vrouw door God hersteld

Volgend artikel

Het verhaal van Nathan